Velorexem kolem hranic - Around border trip 2021

Třebíčský tým konečně vyrazil. Ač jen po ČR, tenhle výlet kolem hranic patřil k nejnáročnějším, co jsme jeli. Každý den, kopce, serpentiny, prudká stoupání a klesání. Neobjeli jsme republiku celou, jen od Slavonic po Kralický sněžník, ale bylo to krásné. Nonstop stoupání, serpentiny, výhledy, klesání, serpentiny, příroda. Pecka. Zdravotní problémy nedovolili jet s náma Osudovi, nicméne zajistil trička a nálepky a provázel nás celou naší expedicí. Ale chyběl nám :(

Fakta:

7 dní, 1500km, na začátku 8 velorexů + motorka, na konci 4 velorexy + 2 motorky.

Spotřeba u  hodnocených strojů v rozmezí 4,32l Milda po 5,64 Libor.

Den 1: 80km

Sraz v 15.30 v Jaroměřicích. V Reálu to vypadlo tak, že jsme ve Valči na Aldově stroji měnili vysypané ložiska a vyjelo se v půl páté. 8 velorexů - Ivoš, Aleš, Petr, Rosťa, Miloš, Jirka, Robert a Libor + Karel na motorce. Bartes nás nahnal hned v Budějkách k Jarce do práce a všechny stroje šly povinně na váhu. Váha od 340kg po 420!!!kg (Ivoš a Robert). Dále Jemnice, Slavonice, Landštejn a kempujeme v Nové Bystřici na Osice.  Závady - Alda ložiska z.kola a rozety.

Kolem-hranic002Kolem-hranic003Kolem-hranic004Kolem-hranic005Kolem-hranic006Kolem-hranic007

Kolem-hranic008

Den 2: 239km

Ráno se odpojuje Profesor Petr. Pokračuje 7 velorexů a Karel na Motorce.

N.Bystřice - Chlum u Třeboně - České Velenice - Malonty - Nové Hrady - Dolní Dvořiště - Lipno - Horní Planá. Opravdu luxusní cestička novohradskem. Trajekt na expedici nesmí chybět, tudíž přívoz z Horní Plané do Bližší Lhoty a jsme na Šumavě - Nová Pec - Horní Vltavice - Kvilda - Modrava. Kempujeme nad Modravou na Antýglu. Závady: Jirka karbec a svíčky, Milda spojkový automat. Přijíždí střítežtí motorkáři, Petr se Standou.

Kolem-hranic009Kolem-hranic010Kolem-hranic011Kolem-hranic012Kolem-hranic013Kolem-hranic014Kolem-hranic015Kolem-hranic016Kolem-hranic017Kolem-hranic018Kolem-hranic019Kolem-hranic020Kolem-hranic021Kolem-hranic022Kolem-hranic023Kolem-hranic024

Den 3: 265km

Ráno s námi kousek jedou Petr a Standa ze Stříteže na motorkách, pak se odpojují.

Modrava - Srní - Prášily - Železná Ruda (muzeum motocyklů. Dožadujem se velorexů, které jsou na bazoši na prodej a nakonec zjišťujeme, že jsou v Železném Brodě a ne Železné Rudě, holt zeměpisáři :) frčíme dál - Hojsova Stráž - Svatá Kateřina - Nýrsko - Pomezí - Čerchov. Restaurace Výhledy. No zážitek nad zážitky. Nedivíme se, že zde nikdo nebyl. Ale segedín byl dobrý. Prostředí děsné. Ufff. Jedeme dál. Nemanice - Rozvadov - Přes Tachov k Chebu a až do Aše. foto, nálepka a z Aše se vracíme do Fr. Lázní. Závady: Alda karbec. Kempujeme ve Františkových Lázních, kemp Jadran. Moc fajn kemp, za nás určitě doporučujeme.

Kolem-hranic025_2Kolem-hranic026_2Kolem-hranic027_2Kolem-hranic028_2Kolem-hranic029_2Kolem-hranic030_2Kolem-hranic031_2Kolem-hranic032_2Kolem-hranic033_2Kolem-hranic034_2Kolem-hranic035_2Kolem-hranic036_2Kolem-hranic037_2Kolem-hranic038_2Kolem-hranic039_2Kolem-hranic040_2Kolem-hranic041_2Kolem-hranic042_2Kolem-hranic043_2

Den 4:  273km

Ráno se odpojuje Aleš. Pokračuje 6 velorexů a motocykl.

z Fr. Lázní najíždíme co nejblíž k hranicím a prdíme Krušnohořím. Boží Dar - Klínovec - Vejprty - Hora Sv. Šebestiána - Hora Sv.Kateřiny - vodní nádrž Fláje - Dubí (Robert se veze chvíli na laně) - Krupka - Horní Krupka (úžasný stoupání, adrenalinový) a kempujeme v Ostrově nad Děčínem. Dál to nevede (Německo...). "Alternativní" kemp Pod Císařem. Hodně velká slabota, asi nejhorší z kempů, co jsme za ten týden navštívíli. Sprchu neriskuji. Vypadat jako čerstvě znásilněná lama vikuňa ještě neznamená být zajímavý. Závady: Robert - baterka + zapalování, Libor - svíčky + filtr.

Kolem-hranic044_2Kolem-hranic045_2Kolem-hranic046_2Kolem-hranic047_2Kolem-hranic048_2Kolem-hranic049_2Kolem-hranic050_2Kolem-hranic051_2Kolem-hranic052_2Kolem-hranic053_2Kolem-hranic054_2Kolem-hranic055_2Kolem-hranic056_2

Den 5: 283 km

Ráno se odpojuje Jirka a s ním Rosťa. Pokračují už jen 4 velorexy a Karel na mašině.

Točka kolem Děčínského Sněžníku, z Děčína vyjíždíme asi jeho nejužší uličkou na Ludvíkovice a Hřensko. Paráda. Pohádkový svět. Hřensko a Pravčická Brána, nádherný kraj, ale taky velkej byznys :( Chci pozastavit na fotečku a za mnou buch - 2 naše stroje se políbili. Libor zezadu napral do Roberta. Jeden má díry od výfuků v přední plachtě a rozbitý blinkr, druhý pomačkaný z. blatník a rozbité světlo. Ach jo... šluknovský výběžek malinko ošulíme a pod Rumburkem se stáčíme dolů a silničkami kolem hranice se dostáváme do Jablonného v Podještědí. Ještěd není zrovinka na hranicích, proto na naší trase není. Za Raspenavou se dostáváme na Jizerskou magistrálu. Přes Kořenov, kolem Harrachova se stavujeme na Perlíčku na Prdek. No a jsme v Krkonoších. Rokytnice, Františkov, Horní a Dolní Mísečky, Vítkovice, Labská, Strážné, Jánské Lázně, Vrchlabí. Trutnov. Kempujeme v nám známém kempu Dolce. Jsme zde s hadrákama už po třetí. Je opravdu kosa, Robert jede v rukavicích, z komínů kolem cesty se kouří, v hospodě  vkempu ale sedíme pod propanbutanovým hříbkem a dáváme Krakonoše. Závady: bez závad. Pouze Ivoš a Milda utahují řetěz. A teda ta bouračka k tomu ....

No a Rosťa s Jirkou na cestě domů řešili výměnu tesnění pod hlavou po ztrátě klíňáku z chlazení. Ovšem pod dohledem, viz foto.... Při Jirkovi zase stáli všichni svatí, že to nezadřel.

Kolem-hranic057_2Kolem-hranic058_2Kolem-hranic059_2Kolem-hranic060_2Kolem-hranic061_2Kolem-hranic062_2Kolem-hranic063_2Kolem-hranic064_2Kolem-hranic065_2Kolem-hranic066_2Kolem-hranic067_2Kolem-hranic068_2Kolem-hranic069_2Kolem-hranic070_2Kolem-hranic071_2Kolem-hranic072_2Kolem-hranic073_2Kolem-hranic074_2Kolem-hranic075_2Kolem-hranic076_2Kolem-hranic097_2Kolem-hranic098_2Kolem-hranic100_2Kolem-hranic102_2Kolem-hranic101

Den 6: 164km

Protože v Trutnově byl plán skončit, ale máme den k dobru, jedeme dál. A bylo to dost dobré rozhodnutí. Adršpach, krásný výjezd. Ale to samé co na Hřensku. Mraky lidí a všudepřítomná komece. Ale krásný výjezd nahoru a hezká příroda, to ano. V Orlických,pod Hronovem a Náchodem, najíždíme opravdu na hranice. Z Olešnice v OH, přes Orlické Záhoří, Bartošovice pořád míjíme cedule Polsko, pozor státní hranice apod. Úžasná cesta a kraj. Navštěvujem zvenčí pevnost Dobrošov (je v rekonstrukci), vylezem na rozhlednu Šibenik a děláme exkurzi do tvrze Skutina. Majitel je zapálený, jsme názoru, že by střílel, až by brečel. Ale žial bohu, keď máme hen ten mier ....

Kempujeme na Dolní Moravě, Sportovní areál a kemp DM a super. Zasloužený bonbónek na závěr. Velorexy na hokejové ploše a spíme na pódiu :) Majitelé kempu se smyslem pro humor a fajn pohodáři. Jídlo super a sociálky jakbysmet. Tento kemp určitě doporučujeme! Pozor, den 6 byl úplně bez závad!

Kolem-hranic077Kolem-hranic078Kolem-hranic079Kolem-hranic080Kolem-hranic081Kolem-hranic082Kolem-hranic083Kolem-hranic084Kolem-hranic085Kolem-hranic086Kolem-hranic087Kolem-hranic088Kolem-hranic105Kolem-hranic137Kolem-hranic138

Den 7: 196km

Prdíme domů. Přes Králíky, Červenovodské sedlo, Lanškroun, Poličku na Nové Město. Přijede nám naproti Pavel Jura na jawce, takže 4 velorexy a 2 motocykle. Stavujem se v Unčíně, u známeho Mildy. Bývalý motokrosař a renovátor krosových ČEZET. Jarda. Jeho paní uvařila kafe a Jarda nám ukázal svoje poklady. Všem nám padla brada a bylo to moc fajn setkání se zajímavým čkověkem. Za velkým Meziříčím, v Oslavičce, už před humnama přišla nejdelší závada celé výpravy. Robertovi nejede 1 válec. Stojíme skoro 2 hodiny, bohužel indukčka, co vytáhl Ivoš jako rezervní byla též vadná a dost řešení závady zkomplikovala. Nakonec se přece jen zadařilo a v půl páté provádíme referenční tankování a výpočet spotřeb v Třebíči.

Kolem-hranic089Kolem-hranic090Kolem-hranic091Kolem-hranic092Kolem-hranic093Kolem-hranic094Kolem-hranic130Kolem-hranic131Kolem-hranic132Kolem-hranic133

Bylo to náročné a nezbývá, než se zase poučit z několika závad a soustředit se na další expedice.

Nej hlášky z výpravy:

- Je nám po vás smutno, ale všechno mu to vyprávim (Osud, poslal fotku, jak sedí doma u hadráka)

Kolem-hranic095

- Emigrujem? (Jirka, hledíc přes Boží Dar do Německa), na to Robert: No nevim, co tam vůbec točijou za bahno?

- Mohamedi jsou vyzbrojení a za chvíli jsou tady. Já se zamču tady dole, ale co budete dělat vy venku, to nevim... (majitel bunkru Skutina)

a tady ještě taková směska fotek ....

Kolem-hranic134Kolem-hranic136Kolem-hranic139Kolem-hranic140Kolem-hranic141Kolem-hranic142Kolem-hranic143Kolem-hranic144Kolem-hranic145Kolem-hranic146Kolem-hranic147Kolem-hranic148Kolem-hranic149Kolem-hranic150Kolem-hranic151Kolem-hranic152Kolem-hranic153Kolem-hranic154Kolem-hranic155Kolem-hranic156Kolem-hranic158Kolem-hranic159Kolem-hranic162Kolem-hranic163Kolem-hranic164Kolem-hranic165Kolem-hranic166Kolem-hranic167Kolem-hranic169Kolem-hranic170Kolem-hranic171