Jako tenkrát, kdy se nespěchalo jako dnes. Kdy se každý někam nehnal.
Slovy klasika tak, aby motýli mohli létat otevřenými okny dovnitř a ven.
Poptávky a objednávky: veteran@retroklub.cz, tel 724263900
Technické údaje autobusu: celková hmotnost 6.2t, extrémní výkon 62 kW, max rychlost 90 km/h (podle velikosti kopců a síly protivětru :)
Obsaditelnost: Řidič + 20 míst + 5 míst sklápěcích do uličky (plnohodnotných)
Reference dle sekce fotogalerie: České Budějovice 300 km, Praha 400 km, Makov 491 km, Uherské Hradiště 270 km
Perlička z cesty domů zakoupeným autobusem z Krkonoš. Poslední týden platná STK. Prasklé čelní okno, prohnilé díry kolem dokola, uvnitř malý Dominik, náhradní kardan a 6 sjetých kol. Policejní kontrola u Semil. Policista kontroluje doklady, prohlíží kupní smlouvu a říká:
- člověče, co s tím budete dělat?
- já na to bezelstně: to je veterán, to budeme renovovat!
- policista, nevěřícně se směje: - pojďte si dejchnout!
Dopadlo to dobře, dojeli jsme a bez pokuty :)
Naše autodoprava provozuje od roku 2020 autobus Karosa C734. Jmenuje se Kateřina a je to dnes už také veterán, ač laikům to nepřijde a přijde jim mnohdy stejný, jako soudobé karosy. Náš vůz provozovala v letech 1995-2015 SAD Dunajská Streda, 2016-2019 obec Kráľov Brod a od roku 2020 my. Autobus prošel na slovensku GO, při které byl předělán na luxový interier a vysoké kufry a je v bezvadném stavu. V listopadu 2020 získal oranžovo bílé zbarvení, interier je červený, doladili jsme detaily a poskytuje pohodlnou jízdu v krásném prostředí. Zatmavená otevírací okna a polohovací sedačky s dostatkem místa zaručují pohodlné cestování. A zvuk motoru LIAZ, to je zkrátka nepřekonané. NEVÁHEJTE A VYUŽIJTE NA VAŠE ZÁJEZDY, VÝLETY, SVATBY, SPORTOVNÍ AKCE, SVOZY A ROZVOZY TENTO ČESKÝ AUTOBUS.
(tato čára odděluje minulost a současnost .. to je holt život)
V říjnu 2011 nás z bohužel opustila naše ešelka. Kdo by po ní i nadále toužil (stejně jako já), může se s ní potkat při návštěvě Regionálního muzea Vysoké Mýto. Samozřejmě, že dneska vím, že to byla veliká hloupost ji prodat, nicméně, tenkrát to prostě řešilo situaci ...
Nejdelší zájezd - Lešany 21. 5. 2011 (390 km), nejdelší sólo cesta byla kupní, přímo mezinárodní: Šala-Galanta-Trnava-Hodonín-Břeclav-Valeč (236 km), poslední cesta v našem klubu byla s valečskou fotbalovou přípravkou do Radkovic 9-10-11-12 (devátého desátý, roku 11, ve 12h :o)
![]() |
![]() |
|
.
.
V roce 2019 jsme provozovali tzv. nízkou BOVU. Autobus dostal jméno "Bílá paní". Autobus holandského výrobce jsme koupili bohužel hodně shnilý. Po částečné opravě, která nás vysála finančně i fyzicky, jsme provozovali a následně byl odprodán dopravci do Prahy. Znalci si ho všimli v seriálu Specialisté, epizoda Únos autobusu, na což jsme byli mnohými upozorněni, že naše Bova je v televizi, takže vím a mám radost, že Bílá paní žije a je z ní slavná herečka. Jezdilo se s ní moooc hezky :)